دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آنچه باید افراد معلول و ناتوان در شیوع بیماری کرونا بدانند

افراد دارای معلولیت و ناتوانی خصوصاً ناتوانی‌های پیچیده که دارای بیماری‌های مزمن مانند دیابت، فشارخون و .. هستند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به این ویروس خواهند بود.
کد خبر : 481030
dis_logo_2017-updated.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، افراد دارای معلولیت و ناتوانی خصوصاً ناتوانی‌های پیچیده که دارای بیماری‌های مزمن مانند دیابت، فشارخون و .. هستند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به این ویروس خواهند بود. به همین دلیل می‌بایست این افراد موارد زیر را به‌طور جدی‌تر رعایت نمایند:



  • به‌محض تائید وجود این ویروس در اجتماع/ محل زندگی شما تائید شد حتی‌المقدور در خانه بمانید و بیش از سایر افراد توصیه‌های ایمنی را رعایت کنید.
     

  • اطمینان حاصل کنید که حداقل برای مدت یک تا 2 هفته داروها و وسایل موردنیازتان خصوصاً وسایل بهداشتی در خانه تهیه‌شده و موجود است.
     

  • سعی کنید در خصوص منابع اطلاعاتی و منابع درمانی موردنیاز برای مثال دسترسی به مراکز ارائه-دهنده خدمات ازجمله داروخانه‌های آنلاین، درمانگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات، بیمارستان و ... اطلاعات خود را تکمیل نمایید.
     

  • در صورت نیاز به مراقب و یا سایر خدمات ازجمله خرید و حمل‌ونقل پیشاپیش برنامه‌ریزی نمایید و با افراد موردنظر از قبل هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. گاهی لازم است برنامه‌های خود را با سایرین ازجمله مراقبین رسمی و غیررسمی خود هماهنگ نمایید و برای مراقبین جایگزین نیز در صورت نیاز برنامه‌ریزی کنید.
     

  • با علائم ابتلا به ویروس کرونا آشنا باشید و به توصیه‌هایی که به سایرین در مورد نحوه مراجعه به پزشک و دستگاه‌های بهداشتی درمانی می‌شود توجه لازم را داشته باشید. برای مثال در صورت بروز سرفه‌های خشک همراه با تنگی نفس و یا تب حتماً با پزشک آن را در میان بگذارید.


انتهای پیام/4145


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته